Apakah Punca Utama Gout? ~ Tip Sihat Untuk Pesakit Gout

posted in: Gout, Set Gout, Vivix | 0

Apakah Punca Utama Gout?

“Faris! Apa kau buat tercegat je kat situ? Jom la. Roti Nan cicah kari kambing ni. Sedap sangat,”Ahmad bersungguh mengajak aku menikmati hidangan utama Majlis Aqiqah cucu Pakcik Sulaiman. Bukannya tidak mahu tetapi bila kenangkan penyakit gout ini,aku tolak ketepi menu yang lazat itu. Aku kembali memikirkan apakah punca utama gout ini?

Punca Utama Gout Ialah Pemakanan

Sebanyak 12% dari kes gout adalah disebabkan oleh diet. Gout mempunyai kaitan yang kuat dengan pengambilan makanan seperti daging dan makanan laut, minuman beralkohol dan bergula fructose.

Jika mengambil makanan dan minuman ini, ia akan menyebabkan peningkatan mendadak asid urik dalam darah dan seterusnya menyebabkan gout.

Siapa yang Berisiko Mendapat Penyakit Gout?

Gout berlaku di dalam 1-2% dari jumlah populasi penduduk. Jumlah penghidap penyakit gout sudah semakin meningkat dan menjadi satu kebiasaan di kalangan penduduk. Ia disebabkan kerana peningkatan dalam fakta risiko seperti sindrom metabolik, peningkatan jangka hayat dan pertukaran diet seharian.

apakah punca utama gout

Dikatakan LELAKI DEWASA adalah penghidap gout yang lebih kerap berbanding dengan wanita dan kanak-kanak.

  • Lelaki

Berlaku pada yang berusia 30 tahun keatas kerana gemar mengambil makanan seperti daging, makanan laut berlebihan, minuman beralkool dan minuman bergula fructose yang boleh meningkatkan paras asid urik.

  • Wanita

Berlaku pada umur 50 tahun keatas iaitu selepas menopaus.

Tip Sihat Untuk Pesakit Gout

  • Pesakit yang mendapat serangan gout perlu banyak berehat sambil mengangkat kaki dengan meletakkan kaki di atas bantal. Ini bertujuan untuk mengurangkan bengkak dan sakit pada sendi kaki.
  • Pesakit digalakkan minum lebih banyak air kosong. Semasa serangan, pesakit gout perlu mengambil makanan yang seimbang dan elakkan dari memakan daging dan makanan laut, minum minuman beralkohol dan bergula fructose yang tinggi.
  • Pesakit gout juga boleh menggunakan ais atau tuam sejuk untuk mengurangkan bengkak pada sendi.

VIVIX Shaklee ~ Gout Bertambah Baik

Kenapa VIVIX Shaklee?

Vivix mengandungi resveratrol. Sudah terbukti bahawa Vivix adalah 10 kali lebih bertenaga daripada resveratrol. Vivix tidak mengandungi alkohol. Ia dihasilkan daripada bahan-bahan semulajadi, tanpa perasa tambahan dan pewarna tiruan. Yang paling penting Vivix adalah HALAL.

Ada kajian yang menunjukkan bahawa resveratrol dapat membantu menurunkan kandungan asid urik di dalam badan.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25451618 (klik)

Bagaimana Vivix Shaklee Bertindak?

Vivix bertindak melalui 4 cara iaitu;

  1. Memperbaiki kerosakkan DNA. Vivix akan bertindak dari dalam sel DNA lagi, iaitu unit terkecil di dalam sel manusia.
  2. Mengurangkan inflamasi pada sel-sel yang membengkak dan sakit supaya kembali kepada keadaan yang lebih baik.
  3. Meningkatkan penghasilan tenaga dengan menstabilkan kandungan asid urik ke tahap yang normal.
  4. Membantu mengelakkan pengumpulan protein AGE (Advanced Glycation End Products) yang mana jika ia berlebihan boleh mengundang kepada penyakit-penyakit kronik seperti serangan jantung, diabetes, alzheimer dan penyakit salur darah.

resveratrol membantu gout semakin teruk

Vivix ni pun dah jalani ujian klinikal dan research bertahun-tahun dan terbukti selamat serta berkesan. Harganya boleh menyebabkan kerugian jika beli tak makan. Oleh sebab itu, kalaulah ada orang yang tersayang ‘sponsor’ Vivix, tolonglah makan dengan konsisten ye.

Vivix ni bukan ubat tau. Makan jam-jam tu terus bengkak gout baik. Vivix ni supplemen. Memandangkan Vivix ialah supplemen maka ia perlu diambil bukan masa sakit sahaja tetapi sangat terbaik untuk pencegahan juga.

 

Apa Kata Mereka

credit testimoni: www.mysupervitamins.com

 

Terima kasih kerana sudi membaca perkongsian yang hebat ini. Saya doakan kesihatan yang baik untuk anda sekeluarga.

 Jika anda ingin manfaat yang maksimum, hanya 1 klik sahaja.

order sekarang

 Panduan Beli Produk Shaklee Secara Online

Tunggu Kejap! 

Macamana Nak Beli Produk Shaklee Murah?

Ingin dapatkan diskaun harga 15% – 33%?. Daftar sekarang sebagai Ahli Shaklee. Nikmati pembelian yang menjimatkan!!

bagaimana cara daftar ahli shaklee

Langkah – Langkah Mudah Cara Daftar Ahli Shaklee (KLIK)

Mengapa mesti memilih Shaklee
✔️ Mendapat Kelulusan KKM
✔️ Tiada Kesan Sampingan
✔️ Terbukti Berkesan
✔️ Terbukti Semulajadi
✔️ Terbukti Selamat
✔️ Harga Mampu Milik

===========
CARA ORDER:
===========
☎️ Call/ SMS/WhatsApp/ Taip ke
013 3913325
COD Shaklee Subang Bestari, COD Shaklee Kg Melayu Subang, COD Shaklee Bukit Subang, COD Shaklee Denai Alam, COD Shaklee Bukit Jelutong, COD Shaklee Seksyen U5 Shah Alam,COD Shaklee Subang Perdana, COD Shaklee Subang Permai, COD TUDM Subang

Perkhidmatan Pos Ke Seluruh Malaysia. Penghantaran akan melalui terus dari Shaklee dengan menggunakan perkhidmatan Syarikat GDEX.

EMAIL : anashana155@gmail.com

P/S: Sebanyak 60% dari pesakit gout ini akan mendapat serangan gout kali kedua dalam tempoh satu tahun.Apakah punca utama gout?

PENAFIAN: Segala testimoni / penulisan tentang produk yang dikongsi dilaman ini adalah bukan bertujuan untuk merawat, mencegah atau mendiagnos apa jua jenis penyakit. Pembaca digalakkan untuk mendapatkan nasihat dan rawatan dari pakar yang bertauliah terlebih dahulu.

 

 

 

Comments

comments