Bersenam Ketika Berpuasa ~ Sesuaikah Buat Latihan Kardio?

Bersenam Ketika Berpuasa.

Ramai orang merehatkan seketika aktiviti fizikal mereka apabila masuk bulan Ramadan. Sebenarnya kita tidak perlu berbuat demikian. Bersenam ketika berpuasa boleh diteruskan seperti biasa tanpa masalah. Yang penting kita perlu tahu bentuk latihannya. Pastinya ia tidak terlalu menggunakan banyak tenaga kerana kita sedang berpuasa. (selanjutnya…)

Apa Itu Detoks?~ Kepentingan Detoks Tubuh

Apa Itu Detoks? ~ Kepentingan Detoks Tubuh.

Seringkali kita dengar perbincangan tentangnya,atau terbaca di dada akhbar rencana mengenainya, tetapi apakah maksud sebenar di sebalik perkataan 'apa itu detoks' ini? Bayangkan detoksifikasi sebagai pembersihan tubuh agar kita tampak dan rasa lebih hebat.  APABILA KITA MENDETOKS, KITA SEBENARNYA MEMBUANG RACUN DAN KESEMUA YANG TIDAK BAIK DARIPADA SISTEM TUBUH BADAN KITA! (selanjutnya…)

Makanan Yang Menyokong Proses Detoks

11 Makanan Yang Menyokong Proses Detoks.

SUDAH pasti anda telah banyak membaca tentang kebaikan detoks. Seterusnya, anda tentu ingin mengalaminya sendiri bukan?Apakah makanan yang menyokong proses detoks? Umum mengetahui detoks adalah langkah yang permulaan yang penting untuk mencapai kesihatan yang terbaik. (selanjutnya…)

Detoks Untuk Hidup Hebat ~ Manfaat Detoks Perlu Kita Tahu

Detoks Untuk Permulaan Hidup Yang Lebih Sihat.

DETOKS adalah merupakan cara untuk kita boleh mengurangkan toksik berlebihan dalam badan dan mengoptimumkan fungsi organ detoks dalam badan kita. Namun bagaimanakah cara untuk kita memastikan bahawa detoks ini betul-betul berkesan? Apakah antara sebab khusus kita perlu fokus dalam membersihkan tubuh kita? (selanjutnya…)

5 Organ Tubuh ‘Rosak Akibat Obesiti’

5 Organ Tubuh 'Rosak Akibat Obesiti'.

OBESITI tidak hanya penambahan lapisan lemak pada paha,lengan atau perut. Ada kesan lebih besar daripada pola pemakanan yang tidak baik dan kurang aktiviti bergerak ini. Secara mata kasar, kita mungkin tidak dapat melihat kesan pada organ, namun obesiti memang mempengaruhi kesihatan. (selanjutnya…)

Benarkah Perut Akan Mengecil Jika Kurangkan Makan?

MAKAN Sedikit ,Perut Akan Mengecil Ke?

Benarkah jika kurangkan makan,perut akan mengecil? Mitos je ni...Menurut Dr Nitin Kumar, ahli gastroenterologi, ia sebenarnya tidak masuk akal. Memang benar,perut kita seumpama gelang getah yang boleh berubah saiz. Teringat masa zaman bujang dulu. Saya memang suka makan. Keluar dengan kawan-kawan saya lah banyak makan. Tapi ada kawan saya ni pun suka makan. Kami digelar 'perut stokin' kerana perut boleh masuk macam-macam.   Sifat perut yang elastik memudahkan kita makan dalam saiz hidangan yang besar. Ia bertujuan mengelakkan kelaparan jika berdepan saat kebuluran. Contohnya ketika manusia hidup pada zaman batu.

Bagaimana dikatakan perut mengecut?

Selepas makan dengan banyak,perut akan kembali semula ke saiz normal. Tetapi tidak akan menjadi lebih kecil. Walaupun kita makan dalam saiz hidangan yang sangat kecil. Jika kurang makan dikatakan cara untuk mengecutkan perut, bermakna saiz perut individu normal tentulah lebih kecil daripada individu yang lebih berat badan atau obes. Namun, makan sedikit perut akan mengecil bukanlah fakta yang tepat. Ia berdasarkan penemuan yang diterbitkan dalam jurnal Gastroenterology. Tanpa mengira berapa berat kita, saiz perut bagi setiap individu lebih kurang sama. Tetapi, jika anda masih skeptikal, cuba bayangkan begini. Tubuh direka untuk mengambil cukup kalori bagi memastikan kesemua sistem berjalan dengan lancar, walaupun ketika makanan sukar diperolehi. Oleh itu, kita sepatutnya percaya, makan sedikit tidak akan mengecutkan perut. Malah kita akan menjadi lebih lapar apabila mengurangkan pengambilan kalori. "Tubuh akan mula berfikir bahawa kita berdepan dengan kebuluran. Jadi tubuh akan menghasilkan tindak balas fisiologi dan hormon untuk mengembalikan tubuh ke berat badan normal," kata Dr. Kumar. "Sistem tubuh kita akan dibanjiri dengan hormon lapar iaitu hormon ghrelin. Apa itu hormon ghrelin? Ia akan menjadikan kita lebih sukar untuk menolak makanan. Pada masa yang sama, suhu dan kadar metabolisme tubuh akan menjadi lebih rendah untuk terus menyimpan tenaga." Inilah cara sains menerangkan,"mengurangkan saiz hidangan secara drastik bukan saja TIDAK akan mengecutkan perut tetapi boleh menjadi sebaliknya. Jika anda berupaya menurunkan berat badan,kemungkinan besar ia akan naik kembali," kata Dr Kumar lagi.

Tidak Mustahil Berat Badan Turun

Ini bukan bermakna mustahil untuk menurunkan berat badan. Tetapi jika ingin berjaya, kita harus mengurangkan makanan secara perlahan-lahan. Jadi, tubuh tidak terkejut dan berfikir tiada lagi makanan selepas ini. Ini bermakna daripada kita menjalani crash diet, lebih baik cuba kurangkan 100-200 kalori setiap hari. Ia membantu menurunkan berat badan dengan perlahan serta mengekalkannya tanpa tubuh berfikir yang kita sedang dalam kelaparan.

Eh! Bagaimana dengan kisah perut buncit? KLIK SINI

 

Minyak Ikan Omega-3 ~ Menyediakan Keperluan Tubuh Kita

Minyak Ikan Omega-3 Optimumkan Kesihatan Kita.

Asid lemak Minyak Ikan Omega-3, asid dokosaheksaenoik (DHA) dan asid eicosapentaenoik (EPA), membantu kita mengawal pembekuan darah dan membina membran sel di seluruh badan serta mempengaruhi bagaimana reseptor sel dalam membran kita berfungsi. (selanjutnya…)

Elak Sembelit Ketika Hamil ~ Bagaimanakah Caranya?

Elak Sembelit Ketika Hamil.

Walaupun ia mungkin sesuatu yang memalukan untuk bercerita tentangnya, sembelit iaitu masalah dalam pergerakan usus adalah satu masalah biasa sepanjang kehamilan. Bagaimana nak elak sembelit ketika hamil? Cuba sebaik mungkin kenalpasti punca sembelit (selanjutnya…)

Tekanan Semasa Kehamilan ~ Bagaimana Untuk Atasinya?

Tekanan Semasa Kehamilan.

Tekanan adalah perkara yang biasa dalam kehidupan. Ia akan muncul sebelum kehamilan dan akan terus wujud tekanan semasa kehamilan. Walaupun hamil, kita masih akan menghadapi pelbagai tekanan lain seperti kesesakkan lalu lintas (selanjutnya…)

Keputihan Boleh Membawa Kepada Penyakit Kanser?

posted in: Panduan Rawat Keputihan | 0

Keputihan boleh membawa kepada penyakit kanser?

Rasa gatal-gatal pada alat kelamin atau faraj (vagina) adalah salah satu masalah utama yang sering berlaku pada wanita. Faktor kebersihan yang tidak di ambil peduli adalah salah satu penyebab kegatalan. Kebanyakkan kaum wanita berasa malu untuk berjumpa dengan doktor apabila mereka menghadapi masalah demikian.Bagaimana keputihan boleh membawa kepada penyakit kanser? (selanjutnya…)

Suntikan Vitamin C ~ Pencegahan Dan Rawatan Penyakit

Suntikan Vitamin C,Awas Kesannya!.

Isu pengambilan suntikan vitamin C sudah menjadi popular dikalangan masyarakat umum yang inginkan penampilan fizikal supaya lebih muda, menarik dan bergaya.Suntikan ini ditawarkan oleh pusat atau spa rawatan kecantikan dan ada juga di klinik tertentu. Cecair vitamin C ini boleh dibeli secara online. Mereka kemudiannya akan membawa cecair tersebut ke pusat kecantikan ataupun doktor. Buat masa ini ada lebih 800 website,media sosial dan lain-lain platform digital dikesan menawarkan produk ubatan serta kosmetik termasuk suntikan vitamin C tanpa kelulusan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).

Apa Itu Vitamin C?

Vitamin C adalah sejenis vitamin yang larut dalam air dan berperanan membantu fungsi organ, sel badan dan meningkatkan sistem imuniti. Ia juga membantu mengelakkan beberapa penyakit. Vitamin ini juga dikenali sebagai nama kimia iaitu asid askorbik. Ia termasuk kategori vitamin antioksida yang mampu menghalang kesan radikal bebas. Tubuh badan manusia memerlukan vitamin C yang bersumberkan daru pemakanan seperti buah-buahan dan sayur-sayuran. Ini kerana Vitamin C tidak boleh dihasilkan oleh sel badan.

Tujuan Suntikan Vitamin C

Berdasarkan maklumat dari Bahagian Regulatori Farmasi Negara (NPRA), suntikan vitamin C yang berdaftar hanyalah untuk pencegahan dan rawatan penyakit scurvy dan rawatan pemulihan kebakaran. Oleh itu, tujuan sebenar suntikan vitamin C hanya untuk perawatan dan perlu preskripsi doktor sahaja. Penjualan suntikan vitamin C tanpa preskripsi adalah menyalahi Peraturan-peraturan Kawalan Dadah dan Kosmetik 1989 (PPKDK 1989).

Kesan Pengambilan Suntikan Vitamin C

Dengan kaedah suntikan ia mudah masuk ke sistem saluran darah berbanding vitamin C berbentuk tablet. Pengambilan suntikan tanpa kawalan mampu merosakkan jantung, hati dan buah pinggang. Antara kesan mudarat ialah cirit birit, loya,muntah, ketidakselesaan perut dan kesan pembentukan batu karang. akibat kesan bahaya ini dan penyalahgunaan sebenar vitamin C, setiap pihak sangat wajar mengambil semua langkah pengawalan dan juga penguatkuasaan. Dengan ini masyarakat umum terutamanya akan lebih terlindung dari aktiviti komersial berbahaya sebegini.
Keperluan Vitamin C (klik sini)
Manfaat Baru Vitamin C (klik sini)

Apakah Perbezaan Sustained Release Vita C Plus Dengan Supplemen Vitamin C Yang Lain?

suntikan vitamin c  
  • Sumber asli Vitamin C Shaklee ialah dari kanji jagung (corn starch).
  • Kaedah Sustained Release ini membolehkan vitamin C diserap ke dalam badan sepanjang 5 jam bagi memastikan kandungan vitamin C kita mencukupi. Ia bersamaan dengan mengambil 1.5 biji oren setiap jam selama 5 jam!!
  • Setiap tablet Vitamin C Shaklee juga ditambah 120mg Citrus Bioflavonoid Complex. Bioflavonoid mempunyai kemampuan meningkatan penyerapan vitamin C di dalam tubuh kita, melegakan inflamasi dan menentang infeksi bakteria.
suntikan vitamin c Terima kasih kerana sudi membaca perkongsian yang hebat ini. Saya doakan kesihatan yang baik untuk anda sekeluarga.

 Jika anda ingin manfaat yang maksimum, hanya 1 klik sahaja.

order sekarang

 Panduan Beli Produk Shaklee Secara Online

Tunggu Kejap! 

Macamana Nak Beli Produk Shaklee Murah?

Ingin dapatkan diskaun harga 15% - 33%?. Daftar sekarang sebagai Ahli Shaklee. Nikmati pembelian yang menjimatkan!! bagaimana cara daftar ahli shaklee

Langkah - Langkah Mudah Cara Daftar Ahli Shaklee (KLIK)

Mengapa mesti memilih Shaklee ✔️ Mendapat Kelulusan KKM ✔️ Tiada Kesan Sampingan ✔️ Terbukti Berkesan ✔️ Terbukti Semulajadi ✔️ Terbukti Selamat ✔️ Harga Mampu Milik =========== CARA ORDER: =========== ☎️ Call/ SMS/WhatsApp/ Taip ke 013 3913325 COD Shaklee Subang Bestari, COD Shaklee Kg Melayu Subang, COD Shaklee Bukit Subang, COD Shaklee Denai Alam, COD Shaklee Bukit Jelutong, COD Shaklee Seksyen U5 Shah Alam,COD Shaklee Subang Perdana, COD Shaklee Subang Permai, COD TUDM Subang Perkhidmatan Pos Ke Seluruh Malaysia. Penghantaran akan melalui terus dari Shaklee dengan menggunakan perkhidmatan Syarikat GDEX. EMAIL : anashana155@gmail.com P/S: Sistem imun yang lemah akan membuatkan badan kita menjadi hura hara apabila diserang penyakit. PENAFIAN: Segala testimoni / penulisan tentang produk yang dikongsi dilaman ini adalah bukan bertujuan untuk merawat, mencegah atau mendiagnos apa jua jenis penyakit. Pembaca digalakkan untuk mendapatkan nasihat dan rawatan dari pakar yang bertauliah terlebih dahulu.        

Cara Mudah Beli Domain Dan Hosting NetKL

Cara Mudah Beli Domain Dan Hosting.

SANGAT terkejut dapat tahu ada blogspot kawan-kawan kena removed oleh Google. Macamana boleh jadi macam tu? Kemungkinan besar pesaing mereka ada buat aduan. Ini kerana buat duit dengan blog bukan lagi satu mitos! (selanjutnya…)

Sistem Imun Tingkatkan Secara Semulajadi

Kuatkan Sistem Imun Secara Semulajadi.

Sistem imun adalah sangat penting untuk badan kita. Ia diibaratkan sebagai pengawal peribadi yang menjaga dan melindungi badan kita 24/7 daripada diserang oleh penyerang (bakteria, kuman dan virus). Ia juga bertindak sebagai satu pertahanan terhadap jangkitan dan pertumbuhan sel yang tidak normal. (selanjutnya…)

Apakah Punca Utama Gout? ~ Tip Sihat Untuk Pesakit Gout

posted in: Gout, Set Gout, Vivix | 0

Apakah Punca Utama Gout?

"Faris! Apa kau buat tercegat je kat situ? Jom la. Roti Nan cicah kari kambing ni. Sedap sangat,"Ahmad bersungguh mengajak aku menikmati hidangan utama Majlis Aqiqah cucu Pakcik Sulaiman. Bukannya tidak mahu tetapi bila kenangkan penyakit gout ini,aku tolak ketepi menu yang lazat itu. Aku kembali memikirkan apakah punca utama gout ini? (selanjutnya…)

Fahami Penyakit Gout ~ Kenali Petanda Awal Penyakit Gout

posted in: Gout, Set Gout | 0

Fahami Penyakit Gout

JANGAN ambil mudah apabila kita berasa sakit-sakit pada bahagian ibu jari kaki. Siapa tahu, mungkinkah ini adalah petanda awal kita menghidap penyakit gout. Ramai yang ingin tahu, apakah yang akan dirasai ketika gout menyerang? (selanjutnya…)

7 Senaman Mudah ~ Buat Dalam Rumah Jer

posted in: Aktiviti Kecergasan | 0

7 Senaman Mudah.

JIKA disebut tentang bersenam, ramai yang terus terfikir tentunya perlu pergi gim, mesti ada jurulatih kecergasan, dan juga mesti ada ruang yang luas untuk melakukan senaman. Kini, tidak perlu lagi memberi pelbagai alasan. Kita mulakan dengan 7 senaman mudah ini dirumah atau di persekitaran rumah kita. (selanjutnya…)

Kecederaan Boleh Ganggu Prestasi Pemain Golf

Kecederaan Boleh Ganggu Prestasi Pemain Golf

Walaupun sukan golf tidak tersenarai sebagai sukan berisiko tinggi, namun kecederaan boleh ganggu prestasi pemain golf. Kita tidak seharusnya menganggap bahawa tekanan yang tidak begitu kuat tidak akan memberi kesan yang besar kepada badan. (selanjutnya…)