Jenis Minuman Pengganti Air Putih

Jenis Minuman Pengganti Air Putih.

TIDAk ramai yang gemar minum air putih walaupun sedar akan kebaikan dan manfaat terhadap kesihatan tubuh badan. Tanpa warna dan rasa, membuatkan kita mudah bosan untuk meminumnya. Air berkarbonat yang berperisa dan berwarna pasti lebih menarik dan enak diminum berbanding air putih. (selanjutnya…)

Kalsium Perlu Sampai Bila-Bila

Kalsium Perlu Sampai Bila-Bila.

Apa sebenarnya yang anda faham tentang kalsium? Kenapa kalsium perlu sampai bila-bila?

"Saya memang suka minum susu terutamanya waktu mengandung. Minum susu atau mendapatkan jumlah kalsium yang cukup sewaktu hamil adalah penting untuk kesihatan bayi dalam kandungan." (selanjutnya…)

Nutrien Penting Untuk Kulit Cantik Berseri Dari Dalam

Nutrien Penting Untuk Kulit Cantik Berseri.

Pernah tak anda tertanya-tanya bagaimana sesetengah orang mempunyai kulit yang sihat dan berseri? Mereka bagaikan memberi aura positif dan sihat. Sering kali juga, anda tertanya-tanya apakah yang diperlukan untuk mendapatkan kulit yang cantik dan menawan. Apakah nutrien penting untuk kulit cantik berseri? (selanjutnya…)

Berat Badan Naik Selepas Menopaus

Berat Badan Naik Selepas Menopaus.

Ohhh! Berat badan naik selepas menopaus ke? Berat badan kebanyakkan wanita mula bertambah secara beransur-ansur setelah mencapai umur 45 tahun atau di peringkat pra-menopaus. Kita mungkin tidak sedar tetapi hormon estrogen yang dikenali juga sebagai 'hormon wanita' akan berkurangan pada usia menopaus dimana ia dipercayai boleh meningkatkan berat badan wanita. (selanjutnya…)

Mengawal Asma Secara Semulajadi

Mengawal Asma Secara Semulajadi.

Apabila anda mempunyai asma, ia menunjukkan bahawa sistem imun sedang bertindak balas kepada persekitaran di sekeliling anda. Selain mengambil ubat-ubatan yang disarankan oleh doktor untuk meredakan serangan, anda boleh cuba mengawal asma secara semulajadi. (selanjutnya…)

Keputihan Boleh Membawa Kepada Penyakit Kanser?

posted in: Panduan Rawat Keputihan | 0

Keputihan boleh membawa kepada penyakit kanser?

Rasa gatal-gatal pada alat kelamin atau faraj (vagina) adalah salah satu masalah utama yang sering berlaku pada wanita. Faktor kebersihan yang tidak di ambil peduli adalah salah satu penyebab kegatalan. Kebanyakkan kaum wanita berasa malu untuk berjumpa dengan doktor apabila mereka menghadapi masalah demikian.Bagaimana keputihan boleh membawa kepada penyakit kanser? (selanjutnya…)

Apakah Punca Utama Gout? ~ Tip Sihat Untuk Pesakit Gout

posted in: Gout, Set Gout, Vivix | 0

Apakah Punca Utama Gout?

"Faris! Apa kau buat tercegat je kat situ? Jom la. Roti Nan cicah kari kambing ni. Sedap sangat,"Ahmad bersungguh mengajak aku menikmati hidangan utama Majlis Aqiqah cucu Pakcik Sulaiman. Bukannya tidak mahu tetapi bila kenangkan penyakit gout ini,aku tolak ketepi menu yang lazat itu. Aku kembali memikirkan apakah punca utama gout ini? (selanjutnya…)

Fahami Penyakit Gout ~ Kenali Petanda Awal Penyakit Gout

posted in: Gout, Set Gout | 0

Fahami Penyakit Gout

JANGAN ambil mudah apabila kita berasa sakit-sakit pada bahagian ibu jari kaki. Siapa tahu, mungkinkah ini adalah petanda awal kita menghidap penyakit gout. Ramai yang ingin tahu, apakah yang akan dirasai ketika gout menyerang? (selanjutnya…)

Jangkitan Kulat Vagina Boleh Bawa Maut.

Jangkitan Kulat Vagina

Ramai wanita beranggapan bahawa jangkitan kulat (candidiasis) tidak merbahaya tetapi cuma menimbulkan rasa ketidakselesaan sahaja dalam kehidupan seharian. Persepi ini adalah SALAH kerana jangkitan kulat vagina biasa akan menjadi luar biasa jika tidak di rawat segera.

(selanjutnya…)

Wanita Hamil Dan Keputihan ~ Apakah Puncanya?

Wanita Hamil Dan Keputihan

Jika sebelum mengandung lelehan keputihan adalah lebih sedikit daripada jumlah lelehan ketika mengandung adalah perkara biasa. Lelehan yang normal bersifat cair dan mempunyai warna umpama susu. (selanjutnya…)

7 Khasiat Bawang Putih Yang Perlu Kita Tahu

7 Khasiat Bawang Putih.

Ada diantara kita hanya menganggap bawang putih hanyalah untuk menyedapkan makanan sahaja. Sebenarnya bawang putih mempunyai pelbagai khasiat. (selanjutnya…)

Pentingnya Melakukan Ujian Pap Smear

Pentingnya Melakukan Ujian Pap Smear

"Ngeri pula nak pergi buat ujian pap smear. Baru lepas bersalin dah nak kena buat pap smear ke? Alahai, malu pun ye juga. Agak-agak sakit tak?" keluh Puan Sue (selanjutnya…)