B Complex Lengkap Lapan Vitamin B

posted in: B Complex | 0

B Complex Lengkap Lapan Vitamin B.

Vitamin B memainkan peranan penting untuk fungsi tubuh kerana ia membantu menukar makanan kepada tenaga untuk sel-sel kita. Dimana nak dapatkan B Complex lengkap lapan vitamin B? Alami semula nikmat kesihatan. Nutrien yang betul memainkan peranan penting untuk keseluruhan kesihatan dan kesejahteraan.
(selanjutnya…)

5 Organ Tubuh ‘Rosak Akibat Obesiti’

5 Organ Tubuh 'Rosak Akibat Obesiti'.

OBESITI tidak hanya penambahan lapisan lemak pada paha,lengan atau perut. Ada kesan lebih besar daripada pola pemakanan yang tidak baik dan kurang aktiviti bergerak ini. Secara mata kasar, kita mungkin tidak dapat melihat kesan pada organ, namun obesiti memang mempengaruhi kesihatan. (selanjutnya…)

Pil Penahan Sakit. Jangan Ambil Ikut Suka

posted in: B Complex, Info Kecantikan | 0

Pil penahan sakit. Jangan ambil ikut suka.

Sakit ialah isyarat yang diberitahu oleh tubuh bahawa ada bahagian tertentu pada badan tidak dapat berfungsi dengan baik.Pil penahan sakit adalah alternatif paling mudah dan cepat untuk mengurangkan atau menghentikan kesakitan. Tetapi....kita perlu tahu ia tidak akan merawat punca sakit sebenar. Orang kata sekadar menutup simpton sahaja. (selanjutnya…)

Boleh Ke Saya Ambil Asid Folik?

Fatimah baru pulang dari klinik. Dia berasa mahu pitam dan lemah badan. Doktor periksa tekanan darah. Kata doktor tekanan darahnya rendah. Mukanya yang pucat disebabkan kekurangan darah. Fatimah berasa hairan kenapa doktor beri dia asid folik? Umur baru masuk 19 tahun dan belum berkahwin.

(selanjutnya…)

Fakta Hormon Yang Perlu Remaja Ketahui

Mel berasa seperti disisihkan oleh kawan-kawannya. Dia tertanya-tanya adakah ini perubahan hormon atau sebaliknya.

Remaja hari ini mengalami banyak ketidakseimbangan hormon akibat daripada tekanan yang dialami. Mereka sering terdedah kepada bahan kimia di dalam makanan dan alam sekitar seperti racun perosak, produk kecantikan, plastik dan tanaman.  (selanjutnya…)

Cara Mudah Legakan Migrain Dan Sakit Kepala

"Adoii! sakitnya kepala. Macam nak ku hantuk kepala ni ke dinding je," keluh Seri. 

Migrain merupakan salah satu sebab sakit kepala yang berulang kali. Biasanya migrain bermula dari zaman remaja lagi.
Bagaimana cara mudah legakan migrain dan sakit kepala? (selanjutnya…)

Shaklee Subang Bestari,Shah Alam: 9 Cara Segera Hamil

"Kebanyakkan pasangan yang berkahwin memperolehi zuriat tanpa mengalami kesukaran dan tidak menunggu tempoh yang lama. Tetapi, ada 10 hingga 15 peratus pasangan mengalami masalah untuk hamil. Berbagai cara dan usaha telah dilakukan, namun tiada langsung petanda bakal hamil."
pregnant-woman

"Bagaimanakah cara yang paling berkesan untuk hamil?"

(selanjutnya…)

Shaklee Subang Bestari, Shah Alam: Apa Punca Semut-Semut?

posted in: B Complex | 0

AMARAN!Jangan Pandang Ringan Jika Terjadi Semut-Semut. Ia Mungkin Boleh Menyebabkan Kerosakkan Pada Saraf. 

 

Terdapat banyak kemungkinan terjadinya semut-semut atau rasa kebas pada kaki. Mulai dari yang sangat ringan,hilang,sembuh sendiri seperti saraf tertindih waktu duduk atau tidur. Ada juga sampai yang sangat serius seperti gangguan reumatik, tulang belakang,strok, tumor otak dan sebagainya. (selanjutnya…)

Shaklee Subang Bestari, Shah Alam: Tanda Kurang Tidur Selain ‘Mengantuk’

TERNYATA rasa mengantuk bukanlah satu-satunya tanda kita kurang tidur. Shelby Freedman Harris, Pakar Tidur dari Montefiore Medical Center of New York mengatakan, terdapat beberapa tanda yang mungkin selama ini tanpa disedari dan menunjukkan kita harus segera menjadikan tidur sebagai aktiviti yang utama.
 
# Boleh tidur secara tiba-tiba
# Mudah lupa
# Lebih mudah lapar
# Sukar fokus

Bagaimana nak tambah tenaga dengan vitamin?

(selanjutnya…)

Shaklee Subang Bestari, Shah Alam: 6 Cara Tingkatkan Produktiviti Kerja di Hari Isnin

" Aduhai....malas betul nak buat kerja hari ni. Kalau lah hari ni hari Jumaat kan seronok,"keluh Masni setibanya dia di pejabat. Monday blues lah sangat. ;-)

TIDAK dinafikan Isnin adalah hari paling malas untuk bekerja. Enggan bangun pagi, apalagi memandu ke pejabat.

Namun demikian, JANGAN biarkan perasaan dan tenaga yang menurun mendominasi fikiran dan tubuh kita. Bangkitkan semangat untuk bekerja secara produktif dengan:
(selanjutnya…)

Shaklee Shah Alam: Suplemen Makanan Tambahan Untuk Kekal Sihat

Betulkah suplemen boleh membantu

meningkatkan kesihatan kita?

Terlalu sibuk dengan aktiviti seharian sehinggakan tidak berkesempatan untuk makan. Jalan yang terbaik adalah dengan mengambil suplemen yang boleh menampung keperluan makanan sehari-hari. Ada juga suplemen khas untuk kulit, sakit sendi dan sebagainya.
(selanjutnya…)

Shaklee Shah Alam: Senggugut Petanda Mandul

posted in: B Complex, GLA Complex, Ostematrix | 0

"Sis tau tak, sakit senggugut yang melampau dan berulang kali adalah petanda kepada penyakit endometriosis?"

Perlu diketahui, endometriosis bukanlah senggugut tetapi senggugut yang teruk merupakan simptom endometriosis. Kesakitan senggugut ini adalah disebabkan pengecutan atau pergerakan kuat otot-otot uterus. Ia masalah yang kerap berlaku dan dua pertiga daripadanya berpunca daripada ketidaksuburan wanita. Segelintir wanita yang sakit ketika haid menganggap simptom tersebut adalah perkara biasa. Mereka menanganinya dengan makan ubat. Rasa sakit akan hilang antara dua hingga lima hari.

Simptom Senggugut 

(selanjutnya…)

Shaklee Subang Bestari,Shah Alam: 5 Punca Pitam

"Awak selalu pitam kan Marlia?

"Ya, saya pun tidak pasti kenapa. Nak kata saya tak makan, rasanya banyak dah saya makan."

Mungkin ada di antara kita yang mengalami masalah seperti Marlia. Sebenarnya kejadian pitam adalah sesuatu yang normal dalam kalangan wanita muda. Tiada rawatan spesifik untuk merawatnya dan keadaan ini dikenali sebagai syncope. Pitam biasanya tidak lama tetapi apabila seseorang itu pengsan (tidak sedarkan diri), keadaan ini dikenali sebagai loss of consciousness. Ini kerana peredaran darah dan bekalan oksigen yang tidak cukup ke otak.

APA PERLU KITA BUAT JIKA...?

(selanjutnya…)

Asyik accident je…

posted in: B Complex, Vita-E Complex | 0

Ni testimoni kawan adik saya. Lepas hari ke 3 dia guna...luka dah terkopek-kopek dan tinggal yang kulit jer..tu pun tak sempat bernanah ke..berair ke.. Dulu tak pernah bagi ...tapi..kali ni saya cuba bagi..nak tengok kesannya macam mana... Dia terkejut...hari pertama guna dan sapu vita e..memang esoknya dah kering terus luka-luka nya B comp + zink + vita e makan mcm biasa Vita e - picit dan sapu pada luka

(selanjutnya…)